Lekker weertje he? - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu Lekker weertje he? - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu

Lekker weertje he?

Door: TB

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2013 | Canada, Kitchener

Een ding wat gemeenschappelijk is aan Canada en Nederland is het eeuwigdurende geouweneel over het weer en dan vooral in de winter.

Hier zijn de seizoenen. Ik kom hier in de herfst en blijf tot in het midden van de winter, dus ik kan niets vertellen over de lente en de zomer.
Maar wel dus over de herfst en de winter.

Nu is het nog herfst en dat gaat gepaard met regenachtige dagen en nu deze week met sneeuwachtige dagen. Ik heb al een paar keer de ramen van mijn auto moeten krabben en sneeuwvrij mogen maken.

Momenteel is het hier 's nachts net onder of rondom het vriespunt en overdag een graad of 5-7.

De verwachtingen voor december zijn een gemiddelde temperatuur van -3 graden celsius en voor januari zelfs -7. De sneeuw voor deze maanden wordt verwacht op kniehoogte en door de aanhoudende kou blijft het natuurlijk ook liggen. Dus dat wordt Frosty's maken. :) (En sneeuwengeltjes, foto's op verzoek.)

Het kan ook gevaarlijk zijn natuurlijk. De eerste dag dat er een flinke sneeuwbui was 's ochtends heb ik onderweg 3 auto's in de middenberm van de snelweg zien staan/liggen. Dit werd natuurlijk op de radio besproken en tijdens de koffiepauze werd smadelijk gelachen om zulke rampchauffeurs... Onder het mom dat die Canadezen ondertussen wel moeten weten hoe ze in winterweer moeten rijden!

Ik ben best wel goed voorbereid op de winter ondertussen. Ik heb een auto met goede verwarming, binnen 5 minuten begint ie te verwarmen. Er is verwarming van de buitenspiegels, van het voorraam en het achterraam en natuurlijk niet te vergeten; stoelverwarming. Ik heb dit al uitgeprobeerd, maar toen werd de stoel zo warm dat ik niet meer confortabel zat. Dus dat moet wel een buitentemperatuur van -20 aankunnen.
Verder heb ik mijn thermo kleding meegenomen (wa hat der no gjin termo?) en mijn skikleren. Een paar weken geleden heb ik regenlaarzen gekocht met voering.

Mochten jullie nu een weerpraatje willen hebben met mij, kan dat natuurlijk! Ik ben bereikbaar op de jullie welbekende adressen en telefoonnummers.

Een ps. voor Madelon:
Ik doe toch maar niet de titels van mijn blog zoals jij ze voorstelde:
Waar ben ik?
Wie ben ik?
Wat ben ik?
Om tot filosofisch slotstuk te komen:
Waarom ben ik?
Ik houd het maar even op een oppervlakkig weerpraatje deze keer.

  • 13 November 2013 - 09:00

    Yfke:

    Hulde! Termo!

  • 13 November 2013 - 10:50

    Marthe:

    Ach, dit is toch hetzelfde weer als in Friesland?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 15154

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Stage in Canada

Landen bezocht: