Roadtrip Florida - van sneeuw naar strand - Reisverslag uit North Port, Verenigde Staten van Boersma - WaarBenJij.nu Roadtrip Florida - van sneeuw naar strand - Reisverslag uit North Port, Verenigde Staten van Boersma - WaarBenJij.nu

Roadtrip Florida - van sneeuw naar strand

Door: TB

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, North Port

In mijn laatste blog deelde ik jullie nog mee dat er nog niet veel plannen waren voor de laatste weken van mijn verblijf hier in Canada. Dat schreef ik op een woensdagavond. Op donderdagochtend veranderden de plannen ineens toen Dianne (mijn gastvrouw red.) mij meevroeg voor een roadtrip naar Florida voor een week. Zondagochtend vroeg vertrekken, zodat we er maandagavond zouden zijn. Tuurlijk wilde ik mee. Even vragen of ze me op kantoor konden missen, maar dat was geen probleem.

We gingen op bezoek bij haar beste vriendin en haar man, welke ik al een paar keer ontmoet had in de kerk.

Op zaterdag was het weer weer erg winterachtig. 15cm sneeuw, met wat natte sneeuw, dus de oprit schoonmaken was hartstikke zwaar werk! Op zondag dus op pad; 6 uur weg, door de restanten van de zware sneeuwval van de dag ervoor. Bij de grens moest Dianne 3x vertellen hoe wij elkaar kenden, maar ik heb een mooi groen briefje in mijn paspoort dus dat was zonder problemen de grens over.

De rit naar Florida is 2200km. Vandaar dat we er twee dagen voor uittrokken. Onderweg werd het langzaamaan boven nul, de neerslag werd regen (lang niet gezien). In de staat Florida aangekomen stonden er steeds meer palmbomen tussen de andere bomen en was het al 26'C.

Wij verbleven twee volle dagen aan de west kant van Florida. Op dinsdag (30'C) naar het strand geweest en op woensdag (29'C) naar een Park met alligators en andere wilde dieren. Het strand was even voor het kleurtje, wat er ondertussen alweer afgevroren is en het park voor de omgeving en de beleving. Ik had natuurlijk nog nooit alligators in het wild gezien!

In Florida wonen heel veel pensionada. Ook heel veel Canadese, ze volgen de roodborstjes die ook in Florida overwinteren. Gevolg is heel veel ongezond gebruinde senioren op het strand die van het goede leven genieten (lees: te zwaar zijn). Aangezien iedereen zo is, maakt dat niet uit. Wat wel duidelijk is dat er echt genoten wordt en de mensen een erg vrolijke indruk maken. Het schijnt ook dat overwinteraars in Florida ouder worden dan niet overwinteraars. Of dit door het weer komt of hun algemene gezonde (financiële) status, kan ik niet zeggen.

Wat erg vermakelijk was, was de advertenties onderweg.
Nieuwe kunstgebit aan laten meten?
Steunzolen.
Dingen over pensioenen en goed geld investeren.
En de klapper: Vasectomy!
Sterilisatie voor mannen (met een nog vruchtbare vrouw).

In het Park, met hoofdletter P, omdat er echte alligators leven, hebben we een tocht gemaakt over het meer met een hovercraft. Ik had geen raamplaatsje, dus geen nr. 1 foto's. De kapitein had veel te vertellen over alligators. Wist je dat een alligator zijn eigen lichaamslengte kan springen? Een veilige afstand tot een alligator is 100ft (30 meter). Dianne keken elkaar aan... Waren we toch een beetje te dichtbij gekomen. Echt bang hoefden we niet te zijn voor een rustende alligator, als hij een rechtopstaande volwassene ziet, is dat meestal de moeite van het gevecht niet waard. Kleine dartelende kinderen daarentegen...

Donderdagochtend ging onze trip weer naar het noorden. Dianne had een korte broek aangedaan, ze hoopte dat het nog wel een beetje warm zou zijn, waar we gingen overnachten (Alabama). Niet dus, 3 graden.

We hadden de goede dagen gekozen om te reizen, er was een ijsstorm geweest in het gebied waar we doorheen kwamen, maar alleen het resultaat van geglazuurde bomen was nog te zien, de wegen waren droog. Prachtig natuurlijk!

Dit was natuurlijk een mooie verrassing van mijn verblijf in Canada, een mooi toetje. Bovendien; als kers op de taart is nu het weekend naar New York ook definitief. Ik heb maar besloten niet te rijden, 800km, in mijn eentje. Ik ga de grens over en pak de trein in Buffalo. Kan ik ook nog wat sightseeing doen uit het raampje.

Als afsluiter voor jullie, de afsluiter van de kapitein van de hovercraft, vrij vertaald:
Twee mannen (nationaliteit onbekend) huren een boot om te gaan vissen in ergens in het midden van een meer. Het gaat van jottem, de ene vis naar de andere vis wordt er gevangen. Zegt de ene man tegen de andere; wat zou het mooi zijn als we deze plek kunnen markeren!
Pakt de andere man een markeer stift en tekent een kruisje op de bodem van de boot.
Zegt de ene man: Man, dat werkt toch niet zo! Hoe groot is nou de kans dat we deze boot weer krijgen?

Nou, check je later alligator!

---
TB


  • 11 Februari 2014 - 13:21

    Kirsten:

    Ghehehe leuk verhaal hoor tb! Het ga je nog goed de laatste weekjes! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, North Port

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 15113

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Stage in Canada

Landen bezocht: