The Niagara falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu The Niagara falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu

The Niagara falls

Door: TB

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2013 | Canada, Niagara Falls

Omdat het een must see is in de wereld en het relatief dichtbij is van waar ik woon, slechts twee uur rijden en ik me niet weer wilde vervelen ben ik zaterdag naar de Niagara watervallen geweest.
De voorbereiding: lunchpakketje mee. Het was een regenachtige dag en koud, dus regenlaarzen aan en paraplu mee. Daarnaast had ik mijn goede winterjas aangedaan en muts, sjaal en wanten mee. Ook de camera was voorzien van een regenjasje. Zelf gemaakt van een plastic tasje met een gat er in en dan met een elastiekje om de lens gespannen.

Aangekomen in Niagara zag ik al glimpen van de watervallen vanuit de auto. Op zoek naar een parkeerplaats. Oei, parkeren 18dollar, nou dan maar even verder rijden. Een parkeerplaats verder genomen en tadaa, het was precies dezelfde. Dus ja, 18dollar. Ik hoefde maar 2 minuten te lopen, dus dat scheelde wel.

De watervallen zijn fantastisch om te zien. Het park eromheen was mooi vormgegeven en de bomen hadden meest nog gele bladeren. Het was ook rustig en dat kwam waarschijnlijk door het niet-toeristische weer. Al lopende en foto's makende ben ik langs de rivier richting het noorden gelopen. De watervallen maken een geluid dat vergelijkbaar is met een zee die grote golven het strand op laat rollen. Het verschil zit hem in dat er nauwelijks wind en geen zand was.

Bijzonder om te beseffen was dat aan de andere kant de VS is, Bufalo. Vanaf de Amerikaanse kant heb je een veel minder mooi uitzicht, vooral op de halfronde waterval (the Horse shoe). Maar toch kun je daar ook mini poppetjes zien bewegen over de toeristische attracties daar.

Verder richting het noorden gelopen doemt 'Clifton Hill' op. Dit is de bij de toeristische trekpleister horende entertainment zone. Gekkenhuis, zeker als je net uit een natuurpark komt aanwandelen. Er was een spookhuis, filmhuis, speelhuis, brickcity (mini legoland (euh, lego kamer)), Ripley's museum (believe it or not!), Guiness book of records museum, Madame Tousauds waxmuseum, Mystery maze, allerlei winkels, plekken waar je kon eten, koffie drinken en een reuzenrad. Om van het uitzicht te genieten ben ik hier ingeweest. Daarnaast waren de gondels verwarmd, dat was ook wel prettig.

Toen ben ik weer uit de drukte gelopen en weer langs de rivier terug richting de auto. Ik geloof zeker dat ik nog terug zal gaan, al was het alleen maar om de watervallen bij winter en/of bij nacht te aanschouwen. Er schijnt een hele lichtshow gegeven te worden dan.
Andere toeristische attracties zoals de Minolta tower en the journey behind the falls heb ik vanwege budgetaire redenen deze keer links laten liggen. Dat is voor de herhaling.

Na dit ietwat koude bezoek ben ik naar de school van de kleinkinderen van Klaas en Doreen gegaan. Daar hadden ze bazaar met eten, waaronder boerenkool. Nou, dat kon ik niet versmaden! Het smaakte zoals ik het zelf ook had kunnen maken en de worst was een acceptabele poging voor Gelderse worst. ;) Na het eten begon de veiling en dat was leuk om meegemaakt te hebben, de veilingmeester noemde supersnel de bedragen op, oplopend en dan kon je met je bordje omhoog een bod uitbrengen. De zin werd altijd afgesloten met 'sold for $... to number ...', waarbij dus prijs en koper werd genoemd.

Vandaag ben ik weer aan het werk in kantoor. Ik heb de trials met ASReml erop zitten en hoop morgen met de echte data aan het werk te gaan.

---
TB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Niagara Falls

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 15152

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Stage in Canada

Landen bezocht: