Thrift shop, broederij en auto wissels. - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu Thrift shop, broederij en auto wissels. - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu

Thrift shop, broederij en auto wissels.

Door: TB

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2013 | Canada, Kitchener

Afgelopen weekend heb ik me eigenlijk een beetje verveeld, wat me duidelijk maakte dat het belangrijk is dat ik iets plan voor het weekend. Zonder plannen duurt het weekend maar lang.

Zaterdag ben ik uiteindelijk maar gaan winkelen. Ik had vrijdag weer een andere auto gekregen, namelijk een VW Jetta 2013, een witte. Dus ik voelde me een echte zakenvrouw. Maar de winkel waar ik deze prachtige auto neerzette, was dat niet helemaal gewend... want ik ging naar de 'thrift shop' (kringloop winkel). Een erg grote winkel, netjes ingericht, met allemaal tweedehands spullen. Ik heb hier een badjas gekocht: voor 6 Canadese dollars (ong. 5 euro). Ik had mijn eigen badjas niet meegenomen en het was toch wel koud, zo na het douchen voor de spiegel staan. "Is that your grandma's coat?"
Daarna nog bij een andere winkel, regenlaarzen met voering gekocht, voor de winter. En, op verzoek van Dianne, een wifi-range expander. Nu is er ook wifi in de bijbouw van het huis. (Handig voor het whatsappen onder het TV-kijken.) Voor de rest was het een saaie zaterdag.
Zondag kwam de hele familie van Dianne voor Thanksgiving dinner: 28 mensen. Hartstikke druk en best veel eten. Het ene lekkerder dan het andere. En natuurlijk kalkoen! Zoals je ze in de films ziet, uit de oven.

Maandag weer naar kantoor en dinsdag naar een broerderij. Hier worden eieren uitgebroed voor de ouder-bedrijven (parent stock). De kuikentjes die uit deze broederij komen, gaan dus eieren produceren, waaruit kuikentjes komen, die dan weer opgegeten worden. Donderdag zouden er kuikens uitkomen en daar zou ik bij zijn en helpen met de 'service'. Wat betekent: geslacht bepalen (dat doen getrainde sexers), snavelkappen en nagelknippen. Ja, die kleine beestjes hebben wat te verduren de eerste dag. Maar doorgaans zijn de kuikens binnen 1 dag bij de klant.

Helaas, ik voelde me niet lekker dinsdagavond en woensdagochtend was dat nog niet over. Het beleid is heel duidelijk, bij twijfel thuisblijven. Mocht ik namelijk een ziekte onder de leden hebben, mag dat in geen geval overgebracht worden op de kuikens. Dus heb ik afgebeld en ben ik gister thuisgebleven. Als het goed is krijg ik nog een herkansing om bij het uitkomen van de kuikens te zijn (en het hele circus eromheen).

Ondertussen heb ik SAS 9.3 op mijn laptop staan (software). :D Maar een simpele opdracht duurt al meer dan 5 minuten... Wat blijkt SAS gebruikt 1.7GB van de 2GB werkgeheugen van mijn laptop. Vanmiddag krijg ik extra werkgeheugen, ik heb nu dus even wachttijd en dat vul ik even in met een verhaaltje.

Maandag heb ik trouwens weer een andere auto gekregen, een Hyundai Elantra. Want de Jetta laadde mijn navigatie systeem niet op... Dus in plaats van het te repareren, koos het verhuurbedrijf ervoor om de auto te ruilen. Dit leidde wel tot een hele zwerftocht naar het autoverhuur bedrijf,... want mijn navigatie laadde niet op. ;)

Dit weekend ga ik naar de Niagara falls en ben ik weer welkom bij Klaas en Doreen (zij wonen daar vlakbij). Dus geen verveling dit weekend!

Tabee maar weer!
---
TB

  • 31 Oktober 2013 - 18:53

    Yfke:

    :) leuk allegear!

  • 01 November 2013 - 14:24

    Jan Rein:

    Did you pop some tags?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kitchener

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 15153

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Stage in Canada

Landen bezocht: