Canadese herfstkleuren - Reisverslag uit Tavistock, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu Canadese herfstkleuren - Reisverslag uit Tavistock, Canada van Boersma - WaarBenJij.nu

Canadese herfstkleuren

Door: TB

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2013 | Canada, Tavistock

Het is herfst in Canada, dat betekent behoorlijk wat regen en verlaagde termperaturen. Vanochtend voor het eerst ijs op mijn auto...
Maar het betekent ook bomen in de prachtigste kleuren!

Afgelopen zondag ben ik met Dianne en Cal (mijn gastvrouw en -heer) meegeweest met hun uitje van de kerk. De club singles van de kerk had hun maandelijkse uitje en deze keer werd er een bezoek gebracht aan een zustergemeente ergens ten noorden van Toronto (Barrie) en ongeveer 3 uur rijden. Dit is een New Apostolic Church, wat voor mij nogal wennen is en ik kan nog niet precies achterhalen wat de verschillen zijn met wat ik gewend ben. Behalve dan andere liederen en een soort avondmaal waarbij je een hosti haalt Ik voelde me in ieder geval vrij jong in de kerk, maar dat kan ook door de specifieke groep zijn die dit uitje had.
Daarna was er een fellowship in de benedenverdieping. Een lopend buffet voor de lunch. Er waren speciaal Kentucky Fried Chicken wings ingevlogen. Er was heel veel eten en ook veel lekker eten. Maar ik wil niet perse zo groot worden als de gemiddelde Canadees, dus ik pas een beetje op met wat ik eet.
Vervolgens een rit van bijna een uur. Ons middaguitje zou een treinritje zijn waardoor we erg goed de herfstkleuren zouden kunnen zien. Om drie uur mochten we instappen in de stoomtrein (de nog oudste rijdende stoomtrein in Canada, dat dan weer wel). En toen tuften we langzaam over het spoor en werden we vergezeld van droogcomisch commentaar van de gids. Het was erg vermakelijk. Ik heb mijn ogen opengehouden om de herfstkleuren te kunnen zien, maar ik werd niet betoverd zoals beloofd. Sterker nog, op mijn ritje naar kantoor heb ik mooiere uitzichten op bomen met de prachtigste herfstkleuren. Het is een stukje mooie commercie voor de Canadese bevolking. De dag eindigde met een twee uur durende rit terug op de achterbank. Ondanks de disceptie van het toeristenuitje, was het een mooie dag geweest.

Zoals Renske ook in haar blog heeft, hier wat merkwaardigheden van Canada:
- Behoorlijk wat mensen (mannen) missen een tand. Tandheelkundige verzekering en zorg is zo duur dat mensen liever zonder lopen dan een nieuwe tand laten zetten.
- Op de snelweg mag je 100 km/h, ook vrachtwagens. Het is ook heel normaal om links te blijven rijden om vervolgens rechts ingehaald te worden.
- Bij kruispunten staan vaak bij alle toelopende wegen stopborden, vervolgens geld: wie als eerste was, mag als eerste weer gaan rijden.
- Bijna elke plaats/stad heeft een Tim Hortons (koffie zaak), als je woonplaats geen Tim Hortons heeft stelt het niets voor. (Vergelijkbaar met dat een Nederlands stadscentrum pas meetelt als het een Hema heeft.)

Nou dat was het weer!

---
TB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Tavistock

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 15152

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Stage in Canada

Landen bezocht: